Update

25 april 2019

Het korps is al weer volop bezig, over een drietal maanden is het al weer zomerstop, dus is het de hoogste tijd voor een update! Naast het repeteren en optreden met de fanfare is er achter de schermen ook hard gewerkt. Zoals u wellicht heeft gelezen in de (social) media verkeert het korps momenteel in zwaar weer. We zijn een ontzettend mooi en gezellig korps maar kunnen nog wel wat leden gebruiken. Het afgelopen jaar is er hard gewerkt om een doorstart te kunnen maken met het korps en hier blijven wij ons ook voor inzetten. Een korps dat al bestaat sinds 1898 mag uiteraard niet verloren gaan! We gaan na de zomer aan de slag met een aantal projecten zodat wij kunnen laten zien hoe leuk het kan zijn om bij een fanfare te spelen en hopen natuurlijk dat we er een aantal leden bij krijgen. Volg de website en Facebook voor meer nieuws hierover!

Bestuur Sinds de afgelopen jaarvergadering in januari zijn er een aantal bestuursleden afgetreden, Bart van Kalsbeek, als onze trouwe secretaris en Grietje van der Kooij als onze kleurrijke voorzitter. Wij danken hen voor hun jarenlange inzet voor het korps! Sietze Gaastra heeft het stokje van Grietje over genomen als nieuwe voorzitter. Bregtje van Vugt en Tjitske Rienstra zijn toegetreden als nieuwe bestuursleden, evenals Marijke van Pelt in de functie van secretaris. Jan Jelte Nauta is herkozen en blijft onze penningmeester.

Het programma tot aan de zomer ziet er als volgt uit:

- 21 april: Kerkdienst Pasen, Kerk Hommerts-Jutrijp

- 4 mei dodenherdenking, Kerk Hommerts-Jutrijp

- In mei op een zonnige vrijdagavond open repetitieavond op het schoolplein in Hommerts

- 15 juni om 1900 uur: gezamenlijk optreden met de AMV leden in het dorpshuis in Hommerts

- 23 juni: Kerkdienst Hommerts-Jutrijp i.v.m. de dorpsfeesten

- 27 juni Concert Gaastmeer

Tot slot: Mocht je een instrument bespelen of lijkt het je leuk om een instrument te leren bespelen, neem dan gerust contact op met Sietze Gaastra, via info@fanfareezg.nl

Elke vrijdagavond van 19.45 tot 22.00 wordt er gerepeteerd in het dorpshuis, waarna de derde helft begint met een drankje en een snackje !

Muzikale groeten het bestuur!

Naar overzicht